Publicador de continguts


Palma competeix per ser capital europea del turisme intel·ligent


31 de juliol de 2018


L'Ajuntament de Palma a través de la Regiduria d'Hisenda i innovació, Smart Office i la Fundació Turisme 365, ha presentat la candidatura de la ciutat per convertir-se en Capital Europea del Turisme Intel.ligent, un nomenament impulsat per la Comissió Europea que si arribés a atorgar-se a la capital Balear suposaria un important suport professional en matèria de comunicació i marca per a la promoció en mitjans on i offline i el reconeixement a la labor que Palma està desenvolupant en turisme intel.ligent.


La convocatòria, a la qual, al costat de Palma, s'han presentat 38 ciutats de 19 estats membres, es va tancar el passat 30 de Juny, sota el nom "European Capital of Smart Tourism 2019", i està dirigida a ciutats de tota Europa amb més de 100.000 habitants.


S'alçaran amb la candidatura les dues ciutats que demostrin tenir les solucions més innovadores, intel.ligents i inclusives en matèria d'accessibilitat, sostenibilitat, digitalització i patrimoni cultural i creativitat turística, així com un programa d'activitats atractiu per a l'any 2019, rebran el títol de European Capital of Smart Tourism 2019. A més, es premiarà a altres quatre ciutats amb els European Smart Tourism Awards pels seus assoliments en els quatre àmbits esmentats.


Projectes de turisme intel.ligent presentats


La candidatura palmesana destaca "els múltiples esforços de Palma per millorar el turisme d'una forma intel.ligent, un turisme orientat cap a la sostenibilitat i accessibilitat i fortament recolzat en el nostre ric i divers patrimoni cultural".

La candidatura de la ciutat de Palma destaca per la diversitat de projectes en marxa, sota el paraigua el del Pla Estratègic d'Innovació i Smart City de Palma 2018-2022 elaborat per l'Ajuntament. Est consta de 6 grans eixos tals com: Mobilitat, Turisme, Administració electrònica, Gobernanza, Medi ambient i infraestructures , àmbits que coincideixen amb la classificació europea dels àmbits Smart.

També s'ha presentat documentació relativa a accions de l'Estratègia EDUSI i el Pla estratègic 2016-2036 que impulsa un model de ciutat que, en gran manera, defineix el nostre present i futur abordant importants desafiaments des d'una perspectiva integrada, partint dels instruments de planificació i desenvolupament de la ciutat, de l'anàlisi dels problemes urbans, i dels nostres immensos actius i potencials.

També s'han aportat documentació complementària existent i s'ha extret informació de la mateixa per emplenar la candidatura. Tal és el cas de diferents documents sobre accessibilitat en platges i rutes turístiques, quadres de comandament de la SmartWifi Palma així com informació sobre altres projectes rellevants en matèria de smart city i smart destination que la ciutat explica.


Palma Smart Destination


L'Ajuntament també ha presentat a Europa informació sobre la distinció de "Palma Smart Destination" del Ministeri d'Indústria i Turisme d'Espanya, reconeixent els seus esforços en innovació turística per a la conversió de la destinació turística en destinació turística intel.ligent.

A primers d'agost es decidiran les 10 cabdals finalistes i al setembre, coincidint amb el Dia Europeu del Turisme, es donaran a conèixer les candidates que resultin guanyadores.

Segueix totes les novetats smart de l'Ajuntament de Palma a la web de la "smartoffice.palma.cat"

Data darrera modificació: 13 de març de 2023