Publicador de continguts


Jornada pla estratègic d'innovació i Smart City de l'Ajuntament de Palma


20 de setembre de 2018

La jornada va tenir lloc a la sala Auditori de Palma Activa. A l'esdeveniment es va congregar a més de 120 funcionaris i personal laboral de l'Ajuntament. Van assistir també els membres de la comissió política de l'Smart City i Institucions convidades com la UIB i la iniciativa Ramon Llull 2030.

Adrián García Regidor de l'àrea d'Hisenda i Innovació va inaugurar la jornada explicant l'estratègia d'innovació i modernització de l'Ajuntament de Palma a través de 3 eixos fonamentals: Serveis Tic, Innovació i administració electrònica i amb més de 70 projectes associats al Pla. Per finalitzar la seva exposició va indicar que aquest mes de setembre s'aprovarà definitivament el Pla Estratègic d'innovació i Smart City i es publicarà al web de la Smart Office.

Tot seguit Job Torres el gerent de l'Institut Municipal d'Innovació ( IMI) va explicar la importància del compliment de les lleis 39/40 de l'administració electrònica en el procés de modernització i adaptació a la nova realitat social i econòmica.

 Al Regidor Adrián García i gerent Job Torres li va seguir la exposició dels tècnics de la Smart Office Tomeu Crespí i Fernando Vidal que van exposar una de les accions transversals i habilitadores del Pla Estratègic com és la Plataforma tecnològica de gestió integral de la ciutat. Una acció que suposa un canvi significatiu en la manera de compartir i aprofitar informació entre àrees: informació combinada i instantània que millora l'eficàcia i eficiència dels serveis municipals.

Finalment i per acabar la jornada vam tenir el plaer de comptar amb Ramón Ferri, funcionari de l'Ajuntament de València i un dels experts nacionals en la implantació de Plataformes de gestió integral de la Smart City. Ens va explicar la seva experiència en la implantació d'aquest tipus de solucions i com al llarg d'aquests anys han anat consolidant nous serveis integrats com ara: un sistema d'informació Geogràfic únic per a tot l'ajuntament amb més de 500 capes d'informació compartida, desenvolupament de 1 APP mòbil per al ciutadà amb informació de valor. "València al minut" nou servei d'informació pública a temps real. També explico l'estratègia d'implantació d'administració electrònica en l'Ajuntament de València i com fa 4 anys van iniciar accions que a dia d'avui han fet possible l'adaptació de l'Ajuntament a l'actual legislació.

Segueix totes les novetats al web smartoffice.palma.cat o al Twitter oficial @SmartOfficePM

Àlbum de fotos

Data darrera modificació: 13 de març de 2023