Publicador de continguts


Inca i Palma desenvolupen en col·laboració publicoprivada el primer agent tutor virtual que incorpora intel·ligència artificial en la lluita contra l’assetjament escolar i les addiccions tecnològiques


11 de desembre de 2023

Des d’inicis de 2023, l’Institut Municipal d’Innovació (IMI) i l’oficina Smart Office de Palma, juntament amb l’agent tutor de la Policia Local del municipi d’Inca i una start-up mallorquina, col·laboren en el desenvolupament d’un chatbot pilot experimental.

Palma, 11 de desembre de 2023.- Aquest innovador servei sorgeix amb el repte d’aplicar la IA al sector públic i l’objectiu d’ajudar a pares, familiars i adolescents que s’enfronten a problemes com l’assetjament escolar, el bullying i l’addicció tecnològica, entre d’altres.

El Chatbot Agent Tutor ofereix accés senzill i immediat 24/7, brindant informació especialitzada i privadesa des de qualsevol dispositiu. Entén més de 60 idiomes. La interacció és intuïtiva i permet múltiples converses simultànies. També facilita agendar cites amb agents tutors humans per a assistència especialitzada. A més, aquest chatbot aprofita l’experiència d’agents tutors humans que accedeixen a un panell en línia mitjançant el qual configuren i s’entrenen al chatbot de manera fàcil mitjançant l’emplenament de formularis. En activar el chatbot, s’habilita un quadre de comandament per a mesurar l’impacte del nou servei.

El projecte, liderat i coordinat per la Smart Office de Palma, ha propiciat que cada integrant del projecte hagi incorporat el seu coneixement específic per al disseny i la creació d’aquest nou servei. La Smart Office, a més, ha posat les bases de com dissenyar i incorporar un pilot d’innovació d’IA mitjançant aquest cas d’ús concret. D’altra banda, ha estat fonamental la col·laboració i l’aportació de més de 12 anys d’experiència en la prevenció de l’assetjament escolar i addiccions a les tecnologies per part de l’agent tutor de la Policia Local d’Inca Manel Crespí. Finalment, l’expertise de la start-up ha estat clau per al disseny i la implantació de l’arquitectura tecnològica del model.

Amb aquest nou servei es pretén democratitzar l’ús de la IA als serveis públics, i Inca i Palma seran les primeres ciutats a testar el servei. Un servei d’activació gratuït disponible al núvol per part de qualsevol municipi, sense costs de llicenciaments, utilitzant un model de pagament per ús de tokens/crèdits extra. L’objectiu concret és que qualsevol municipi pugui testar els models avançats d’IA amb un cas d’ús concret.

L’objectiu, a més, d’aquest servei, és reforçar la figura de l’agent tutor humà i empoderar la ciutadania a través de la IA: amb aquest innovador servei, la intel·ligència artificial (IA) es col·loca al servei de la ciutadania les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. Això permet alliberar recursos humans del municipi i centrar-se en tasques de més valor, millorant l’eficiència i la qualitat dels serveis oferts als ciutadans. Aquest chatbot amb IA no pretén substituir l’agent tutor humà, sinó complementar, potenciar i reforçar la seva tasca. Agentetutor.ai representa un pas audaç cap a un futur en què la tecnologia i la col·laboració humana s’uneixen per a abordar problemes socials urgents.

Aquest AI Chatbot utilitza intel·ligència artificial d’avantguarda d’OpenAI i és validat per agents tutors humans. Està dissenyat per a complir els objectius de l’estratègia d’IA a escala estatal (ENIA) i regional.

A finals de setembre d’aquest any va finalitzar la fase de test d’un grup reduït de participants, i els resultats d’aquest nou servei varen ser realment positius. Actualment, el servei està preparat per a activar-se inicialment a Inca i Palma els pròxims mesos. Un servei innovador que revolucionarà la comunicació municipal i promet eficiència als municipis i entitats que se sumin al projecte.

Data darrera modificació: 8 de gener de 2024